Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Trabant P50

2009.04.22

A Trabant P50


1957. november 7-én a zwikaui autógyárban elkészült az első P50 típusú Trabant. A négyszemélyes családi gépjármű a lipcsei bemutatón olyan nagy sikert aratott, hogy 1958 és 1962 között majdnem 130 ezer darabot adtak el belőle.

 

1955-ben a kelet-német minisztertanács a zwickaui autógyárat egy „népautó” kifejlesztésével bízta meg. A politikai vezetés előre megszabta a jármű súlyát, fogyasztását, karosszériájának anyagát, piaci értékét, valamint elkészülésének határidejét.

A gyár a gyengébb minőségben és több technikai hiányossággal legyártott P70 limousine, kombi, coupé után az első jelentősebb sikert a P50 típusú, Trabant névre keresztelt autóval érte el.

 

Kép



Az első P50-es tesztautó 1957. november 7-én gördült le a zwickaui szerelő üzem futószalagáról. Az 500 köbcentis kétütemű Trabant, amelyet elsőként a lipcsei vásáron mutattak be, osztatlan sikert aratott. A tágas belső tér, az optimális ablakfelület, valamint az autó külseje, amely teljes mértékben megfelelt a kor ízlésének, lenyűgözte az embereket.

 

 

 

Kép

 

 

 

Kép


A Trabant P50-esből, melynek szériagyártása a következő év júliusában indult el, 1958 és 1962 között 128248 darabot adtak el. A 90km/órás maximális sebességgel száguldó négyszemélyes családi gépjármű 7650 márkába került.

 

 



A fejlesztések természetesen ezután is tovább folytatódtak, így 1962-ben a P50-est felváltotta az erősebb motorral és karosszériával rendelkező, többfajta változatban gyártott P 60-as.